Significados de las Medidas de Tendencia Central Contemplados por Profesores de Matemática en sus Trabajos de Fin de Máster

Producción científica: Contribución a una conferenciaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This work aims to identify which meanings of the measure of central tendency are contemplated by practicing mathematics teachers. For this, three master thesis projects have been analyzed, with the study of said mathematical object as a central didactic proposal. It is concluded that teachers take into account the idea of working different meanings, but have difficulties designing tasks with application problems that respond to this plurality of meanings
Idioma originalEspañol
EstadoPublicada - 1 ene. 2020
Evento5to Encuentro Internacional de Investigación en Educación Matemática. EIEM5 - COLOMBIA, Barranquilla
Duración: 14 oct. 202015 oct. 2020
http://apibuscador.ucuenca.edu.ec/api/documentos/download/461edb17-adbc-420b-a9a6-4987386b6991;1.0

Conferencia

Conferencia5to Encuentro Internacional de Investigación en Educación Matemática. EIEM5
CiudadBarranquilla
Período14/10/2015/10/20
OtrosDescripción de la conferencia
Dirección de internet

Palabras clave

  • Significados de medidas de tendencia central
  • Formación de profesores
  • Trabajo de fin de máster

Citar esto