Resumen
This work aims to identify which meanings of the measure of central tendency are
contemplated by practicing mathematics teachers. For this, three master thesis projects have been analyzed, with the study of said mathematical object as a central didactic proposal. It is concluded that teachers take into account the idea of working different meanings, but have difficulties designing tasks with application problems that respond to this plurality of meanings
| Idioma original | Español |
|---|---|
| Estado | Publicada - 1 ene. 2020 |
| Evento | 5to Encuentro Internacional de Investigación en Educación Matemática. EIEM5 - COLOMBIA, Barranquilla Duración: 14 oct. 2020 → 15 oct. 2020 http://apibuscador.ucuenca.edu.ec/api/documentos/download/461edb17-adbc-420b-a9a6-4987386b6991;1.0 |
Conferencia
| Conferencia | 5to Encuentro Internacional de Investigación en Educación Matemática. EIEM5 |
|---|---|
| Ciudad | Barranquilla |
| Período | 14/10/20 → 15/10/20 |
| Otros | Descripción de la conferencia |
| Dirección de internet |
Palabras clave
- Significados de medidas de tendencia central
- Formación de profesores
- Trabajo de fin de máster