Exploring the challenges and motivational factors in english language learning: insights from rural Zumba, Ecuador

Título traducido de la contribución: Explorando los retos y factores motivacionales en el aprendizaje del idioma inglés: perspectivas desde Zumba Rural, Ecuador

Liset Blanco Martell (Primer Autor), Juanita Catalina Argudo Serrano (Último Autor)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Zumba is a border region in Ecuador, considered a remote area and classified as urban- rural, with a predo-minantly rural population. This study aims to explore the challenges faced by high school rural students in learning a second language (English) in Zumba and to identify the motivational factors influencing the learning process, taking into account this region’s socio-cultural and demographic characteristics. Teaching English in rural areas has unique characteristics, as it requires consideration of a range of specific factors involving stu-dents, which can be critical to their learning process. It was a qualitative study in which, from a constructivist perspective, interviews will be conducted with students from rural areas, their parents, and teachers to unders-tand their perspectives on education in Zumba.
Título traducido de la contribuciónExplorando los retos y factores motivacionales en el aprendizaje del idioma inglés: perspectivas desde Zumba Rural, Ecuador
Idioma originalInglés
Número de artículoe250418
Páginas (desde-hasta)1-16
Número de páginas16
PublicaciónPacha. Revista de Estudios Contemporáneos del Sur Global
Volumen6
N.º18
DOI
EstadoPublicada - 21 abr. 2025

Palabras clave

  • Rural student
  • Teaching in rural zone
  • Challenges in learning English
  • Rural schools
  • Motivation in learning in rural area
  • Estudiantes rurales
  • Enseñanza en zonas rurales
  • Retos en el aprendizaje de inglés
  • Escuelas rurales
  • Motivación en el aprendizaje en áreas rurales
  • Aluno rural
  • Ensino na zona rural
  • Desafios no aprendizado de inglês
  • Escolas rurais
  • Motivação no aprendizado na zona rural

Citar esto