El programa Etnomatemática en la formación inicial de docentes. Valoración de propuestas educativas a partir de los Criterios de Idoneidad Didáctica

Producción científica: Contribución a una conferenciaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This research aims to analyze the design and reflection of tasks, related to different mathematical objects, developed by future Ecuadorian mathematics teachers from the perspective of Ethnomathematics. The qualitative analysis of the tasks was carried out with the use of the Didactic Suitability Criteria tool of the Onto semiotic Approach. As a result, it is inferred that future mathematics teachers are able to relate the different mathematical objects addressed in the curriculum, with local craft ethnomathematical practices, which demonstrates the importance and feasibility of promoting the design of innovative educational proposals that support the resolution of context problems.
Idioma originalEspañol
EstadoPublicada - 1 ene. 2022
EventoIX Congreso Iberoamericano de Educación Matemática - BRASIL, Sao Paulo
Duración: 12 may. 202212 sep. 2022
http://apibuscador.ucuenca.edu.ec/api/documentos/download/12b0510b-2789-4600-8398-be6dcef18e63;1.0

Conferencia

ConferenciaIX Congreso Iberoamericano de Educación Matemática
CiudadSao Paulo
Período12/05/2212/09/22
OtrosDescripción de la conferencia
Dirección de internet

Palabras clave

  • Etnomatemática
  • Formación Inicial de profesores
  • Criterios de idoneidad didáctica

Citar esto