Ecuadorian EFL Preservice Teachers’ Attitudes Toward Pronunciation Features

Título traducido de la contribución: Actitudes de docentes ecuatorianos de inglés en formación en torno a rasgos de la pronunciación

Mónica Abad-Célleri (Primer Autor), Juanita Argudo-Serrano, Tammy Fajardo-Dack (Autor de Correspondencia), Patricio Cabrera (Último Autor)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This mixed-method study examines Ecuadorian preservice English as a foreign language teachers’ cognition regarding pronunciation models and targets, identity, and confidence. Data were gathered through a self-reported, anonymous online questionnaire. Factor analysis and Spearman’s correlations were conducted on the quantitative data, and content analysis on the qualitative data. The results revealed that the participants highly value the native speaker model of pronunciation, are dissatisfied with their nonnative English pronunciation, are not interested in showing their Ecuadorian identities when speaking English, and are still not confident in their English pronunciation. The findings are discussed in light of the implications for pronunciation teachers.

Título traducido de la contribuciónActitudes de docentes ecuatorianos de inglés en formación en torno a rasgos de la pronunciación
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)81-96
Número de páginas16
PublicaciónProfile: Issues in Teachers' Professional Development
Volumen26
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2024

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Actitudes de docentes ecuatorianos de inglés en formación en torno a rasgos de la pronunciación'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto