Aplicación del software Tracker en la enseñanza de Cinemática lineal a través de situaciones didácticas: Situaciones didácticas de conceptos generales y MRU

Raúl Torres, Diego Larriva, Neli Gonzales

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The presented proposal is based on the Theory of Didactical Situations which propose individual and group sequences and activities that allow a learning that starts from the student's knowledge, accompanied by the application of the Tracker software which complements and potentates the proposal since it seeks students to analyze real physical phenomena and relate them to the scientific content. For this reasons, didactic situations of the Linear Kinematics topics are proposed to their teaching-learning through the application of the software to try to solve the difficulties that they present in the interpretation of Kinematic Graphics.

Título traducido de la contribuciónApplication of Tracker software in the teaching of linear kinematics through didactical situations
Idioma originalEspañol
Título de la publicación alojadaProceedings of CISTI 2019 - 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies
EditoresAlvaro Rocha, Isabel Pedrosa, Manuel Perez Cota, Ramiro Goncalves
EditorialIEEE Computer Society
ISBN (versión digital)9789899843493
DOI
EstadoPublicada - jun. 2019
Evento14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2019 - Coimbra, Portugal
Duración: 19 jun. 201922 jun. 2019

Serie de la publicación

NombreIberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
Volumen2019-June
ISSN (versión impresa)2166-0727
ISSN (versión digital)2166-0735

Conferencia

Conferencia14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2019
País/TerritorioPortugal
CiudadCoimbra
Período19/06/1922/06/19

Palabras clave

  • Didactical Situations
  • Linear kinematics
  • Tracker software

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Aplicación del software Tracker en la enseñanza de Cinemática lineal a través de situaciones didácticas: Situaciones didácticas de conceptos generales y MRU'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto